tirsdag 3. desember 2013

Gravid uke 35 - sove dårlig

Fram til i natt så vil jeg si at jeg har sovet mer eller mindre problefritt. Men de to siste nettene har vært urolige og verst i natt. Har veldig vondt og er stiv i kroppen og ryggen på kvelden og det fortsetter når jeg har lagt meg. Føler meg urørlig så våkner hver gang jeg behøver å bytte posisjon. Prøver å ligge mest mulig på venstre side siden det anbefales, men må over til høyre i løpet av natten og da når jeg våkner så må jeg opp og tisse i tillegg.

Merker at bekkenet er blitt mer følsomt, spesielt venstre underside verker. Det er der jeg har merket det under hele svangerskapet, men nå mer enn noensinne. Det er fortsatt ikke sånn at jeg har veldig store problemer med å gå, men det å komme seg ut av sofaen eller sengen etter at jeg har ligget nede går relativt sakte.. da må jeg nesten si at det faktisk gjør ganske vondt.

Sparkene til lillfia kan du si har blitt mer kraftige siste dagene også. Nå holder hun skikkelig leven på dagen på jobben så det er litt vanskelig å konsentrere seg. Det gjør ikke akkurat vondt, utenom innimellom når hun treffer et organ eller en nerve eller noe, men det blir en litt ubehagelig følese så jeg blir sittende og klemme på magen der hun sparker. Litt mer aktiv om natten også, men kanskje jeg bare merker det fordi jeg selv har vært mer våken de siste nettene.

om jeg føler meg som en hvalross nå, lurer på hvordan jeg føler meg i julen med to uker igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar