tirsdag 17. desember 2013

Gravid uke 37 - hodet har festet seg

I går var jeg hos jordmora og gjorde en siste sjekk før vi reiser bort i julen at alt var ok. Alle prøvene var fine, jernverdiene, blodtrykk, sukker og hjertelyden til lillgulla. Så da så ikke jordmoren noen grunn til at vi ikke skal kunne reise :) Jeg fikk med alle papirene (i tilfelle noe skulle skje tidligere) og råd om å kjøre med støttestrømper og ta en liten pause en gang i timen. Støttestrømper bruker jeg allerede hver dag så det er ikke noe problem.

Jordmoren sjekket også babyens posisjon og nå ligger hun festet med hodet godt ned i bekkenet. Klar for utgang, skal bare fete seg opp litt til og vente til tidligst 3. januar :)

Jeg merker egentlig ikke så mye forskjell fra nå som hun er fiksert fra tidligere. Kanskje litt mer øm i bekkenet og kan få ilinger nedover i lysken når hun er borti nervene der. Merker mer til at hun får mindre og mindre plass for det er lettere å kjenne på henne gjennom magen i tillegg til at ben og armer samt rumpa stikker mer ut. Noen ganger blir jeg bare sittende og holde i mot når hun holder på og sparker for det kan være ganske ubehagelig. Men heller det enn ingen spark i det hele tatt!

3 uker igjen... helt uforståelig. Begynner å bli litt nervøs for å føde. Nå begynner det jo å bli virkelighet og nesten at det kan skje når som helst. Kommer til å være i Norge i julen og jeg vil helst ikke føde der. Nå er jeg innstilt på Danderyd i Stockholm og har all info om hvordan det går til der så det føles tryggest. Vi er tilbake igjen i Stockholm 2.januar, så vi regner med at hun ikke kommer før det. Det er helt greit om hun venter noen dager etter det også sånn at jeg rekker å forberede det siste som skal kjøpes inn. Orker ikke å stresse med det nå, har nok med å fikse alt som skal bli klart til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar