tirsdag 10. desember 2013

Gravid uke 36 - Hovne kjønnslepper

Det fins tydeligvis litt ulike gravidplager som ingen prater om og derfor visste man ikke om det før man selv ble gravid. Hovne kjønnslepper er en sånn forandring. Kan nesten ikke kalle det plage for det er jo ikke noe plagsomt, mer en observasjon av at kjønnsleppene og venusberget har blitt mer fyldig. Liksom mer pløsete. Begge deler har i hvertfall endret form fra hvordan det så ut før graviditeten. Vet ikke helt hvor lenge det har veært sånn for begynner å bli en stund siden jeg kunne se noe der nede ovenifra så det var først for et par dager siden når jeg stod naken foran speilet at jeg først tenkte over det. Har vel kanskje lagt merke til det tidligere sammenheng med barbering, men ikke reflektert noe mer over det.

Apropo barbering så er ikke det akkurat det letteste om dagen, så det slurves ganske bra på den fronten. Det får vel bare være sånn framover.

Skrev jo forrige uke at jeg har begynt å sove dårligere, og sånn er det fortsatt. Varierer litt fra natt til natt, men våkner flere ganger nå enn tidligere så søvnen blir ikke så konstant. Det merker jeg på dagene. Er alltid ganske trøtt. Bare 8 dager igjen å jobbe så det skal jeg holde ut :)

Bekkenet begynner også å forberede seg mer og mer merker jeg. Får holde lavere og lavere tempo når jeg går om dagen. Helt umulig å stresse, selv om jeg vil gå fortere så hører ikke kroppen på meg i det hele tatt. Var ute på julemarked og juleshopping på søndag og da ble det en del gåing og på slutten så var det veldig vanskelig å gå. Beina mine ville ikke med og det gjorde vondt. Og når jeg reiser meg opp etter å ha sittet en liten stund så er det som om noen stikker en skrutrekker eller noe rett inn mellom beina mine.. passe deilig, så jeg må ta noen små forsiktige skritt først og så øke takten. Når det er myket opp litt etter noen skritt så går det fint.

Har også dratt på meg en forkjølelse som startet i slutten av forrige uke, heldigvis ikke så kraftig, men har ikke värt helt i form. Den nekter å gi seg også så har fortsatt tett og rennende nese om hverandre. Slapp heldigvis hosten denne gangen... håper jeg iaf.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar