onsdag 11. desember 2013

Gravid uke 36 (35+5) - Håkvalitet

Skrev litt om det tidligere i graviditeten at mange opplever at kvaliteten på håret blir bedre i løpet av graviditeten. Jeg merket ikke så mye til det tidligere, men nå må jeg si at håret mitt føles fyldigere og friskere. Jeg har typisk nordisk fint hår så utrolig tjukt blir det ikke akkurat, men merkbart bedre. Det triste er bare at jeg jo vet at det kommer til å forsvinne ganske fort etter fødselen, da kommer det typiske ammehåret som sies å oppleves verre enn det håret man hadde før graviditeten. Jeg tror mer det er at man har vent seg til den litt finere kvaliteten i løpet av 9 måneder, så når håret blir normalt igjen så føles det verre enn det var..

Det jeg merker aller best er at jeg nesten ikke mister noe hår, tidligere når jeg har dusjet og vasket håret så ligger det igjen ganske mye hår, men nå behøver jeg knapt plukke opp noe hår. Når man da setter i gang med ammingen så begynner man å miste som vanlig igjen i tillegg til at det man har "spart" i 9 måneder også detter av.. derfor føles hårtapet ekstra stort. Var ihvertfall det vi lærte når jeg gikk på frisøren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar