torsdag 14. november 2013

Gravid uke 32 - synkende vekstkurve

I går var jeg hos jordmora på rutinekontroll og alt var vel egentlig bra, utenom vekstkurven som nå lå under normalen og dermed hadde gått en del ned fra mitt eget mål som jordmora tok sist. Hun var ikke så bekymret og mente at det kunne ha sammenheng med at sist så fylte livmoren ut en stor del og at kanskje ikke det målet var helt rett heller. Hun ville i alle fall at vi skulle ta en ultralydundersøkelse for å sjekke og det hadde vi jo allerede booket inn i dag tidligere så da får vi svar veldig raskt. Fikk forresten vite at hun ligger med hodet ned. Hun har ikke fiksert seg enda så er fortsatt rørlig, men jordmora trodde ikke at hun kom til å snu seg opp ned, at hun kommer til å fortsette å ligge med hodet ned til det fikseres i den posisjonen og at hun rører på kroppen fra side til side. I går så lå hun med rumpa og ryggen mot min høyre side.

I dag er jeg veldig trøtt og har dårlig med energi merker jeg. Vet ikke hvorfor, er vel bare en av de dagene hvor formen ikke er helt på topp. Kan være at jeg sover litt dårligere, våkner flere ganger og har mer vondt i kroppen. Stivner i løpet av natten så jeg våkner av at det gjør vondt når jeg skal snu meg.

Vovven skal sove borte i natt så vi hadde tenkt til å kanskje ta en dinner and a movie night, men spørsmålet er om jeg orker det.. åh, vil jo passe på å gjøre sånt nå så jeg vil jo orke! Men er mer eller mindre død akkurat nå... Kan det være jernmangel igjen tro? Har jo kuttet ned på jerntilskuddet siste tiden, får prøve å begynne med Floradixen igjen.

Når denne uken er over så har jeg forresten bare 5 uker igjen å jobbe.. oh my, litt skummelt! Betyr også at julegavene må bli klare på denne tiden, har ikke begynt enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar