mandag 18. november 2013

Gravid uke 33 (32+3) - Gravidmassasje

I dag skal jeg på massasje. Herregud som jeg gleder meg til det! Hadde en stille og rolig helg, relativt iaf så borde ikke føle meg så sliten som jeg gjør i dag. Men merker at litt økende aktivitetsnivå sliter meg ut ganske mye.. og da er det sånt som jeg tidligere absolutt ikke skulle tenke på som det minste anstrengende. Som det å dra til og fra hytta. Siden det er på en øy så må vi ta båt. Da skal vi først pakke bagen hjemme, pakke bilen, handle mat, pakke ut av bilen, pakke på båten, ta av fortøyningen på båten - og da får jeg alltid fortøye bak og iom magen så er jeg ikke like smidig når jeg hopper opp på båtkanten og balanserer bak hvor jeg må sette meg ned og bøye meg enda lenger ned for å ta bort tauene.. og når vi kommer til hytta så skal det legges til, pakkes ut av båten, bæres opp til hytta og all mat skal pakkes ut... puh. Nå var vi der bare fra lør til søn så så mye bagasje eller mat hadde vi ikke med oss, men det er liksom alltid noe som skal ut.

I tillegg så skal det alltid ryddes litt før vi drar derfra, og denne helgen så var vi der ute for å stenge for vinteren. Og når vi kom hjem så startet jeg med å rydde unna alle matvarer vi hadde med fra hytta etter at fryseren der ut ble tømt i tillegg til at jeg byttet sengetøy.. det vil si av med det "gamle", stryke det "nye" og sette på nytt. Bestemte meg selvfølgelig også for å gå for jeanssengetøyet som jeg ikke har brukt på lenge.. for som dobbeldyne så er dynetrekket ganske tungt.. men i går, gravid i 8. måned, så syntes jeg det var en god ide... Ja, ja.. endte i alle fall til slutt opp på sofaen helt utslitt med vondt både her og der. I tillegg fikk jeg noen vonde kynnere i går, det har jeg ikke hatt tidligere.

Når jeg gikk på vekta i dag morges så stoppet den på 67,3.. 200 gram mer enn forrige mandag. Får nesten håpe den holder seg der nå da og ikke går ned i løpet av uka, blir litt bekymret for om alt virkelig er bra med lillisen om jeg ikke går opp.. selv om det så fint ut på ultralyden.

5 uker igjen å jobbe i dag og 54 dager til due date! og om to uker så er vi inne i desember.. time flies :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar