mandag 17. juni 2013

Gravid uke 11 (10+3)

I dag var jeg og tok blodprøver. Det var en del obligatoriske prøver, som at de sjekker kjønnssykdommer og en del var til KUB testen. KUB testen består jo av en del blodprøveanalyse og en del ultralyd. Ultralyden skal vi på 2.juli. Ser alt ok ut da så kommer vi nok ikke til å holde graviditeten hemmelig lenger.. eller hemmelig og hemmelig, det er jo allerede en del som vet det, men da kan vi prate om det åpent. Begynner jo å synes på meg også så er nok mange som mistenker det allerede.

Både gruer og gleder meg til ultralyden. Det skal bli spennende å se fosteret igjen, den her gangen kommer den til å være ganske mye større enn sist så nå kanskje vi faktisk får se noe som ligner på en liten baby :) og da føles det ut som at graviditeten kommer til å føles virkelig. Nå går jeg jo og lurer litt på om det egentlig er noe der inne.. hallooo lillen :) Samtidig så kan man jo ende opp med å få et ganske negativt svar, og det er jo faktisk ganske skummelt. Hva gjør man da? Vi kommer nok i så fall til å ta fostervannsprøve. Ulempen med det er jo at det er noen prosents sjanse for abort etter en FP.. så et helt enkelt valg er det ikke.

I går var jeg og gikk en ganske lang tur i skogen med hunden vår. Tok det ganske rolig for jeg blir jo dødssliten av ingenting! Nesten så jeg ikke klarte å komme meg opp en av de bratte bakkene.. og jeg har aldri hatt dårlig kondis. Barnmorskan sa at det er et veldig vanlig tegn i dette stadiet av graviditeten. At mengden blod i kroppen har økt så mye og det er ikke kroppen vant til enda, så den bruker mye energi på å dra alt blodet rundt i kroppen.

Har begynt på jerntabletter i dag, så får se om det hjelper på trøttheten. Akkurat nå sitter jeg på jobben og er trøtt som en dupp, kan kanskje komme av at M kom hjem fra utdrikningslaget 05:30 i dag morges... flyet var forsinket.. sover så dårlig når han er borte, så har sovet dårlig hele helgen og vært mer eller mindre våken fra 04.. og i natt ble det ikke så veldig mye bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar