onsdag 5. juni 2013

Gravid uke 8+5

Har ikke skrevet på en stund siden vi har vært på ferie siste uken. Har ikke skjedd så mye uansett, bortsett fra at det ser ut som at jeg har gått opp noen kilo på magen. Ikke som en babykul, men att man har lagt på seg.. morsomt. Klærne er trangere.

Vi var i Italia en uke og det var litt vanskelig med maten. Hva kan jeg spise/drikke og hva skal man holde seg borte fra? Spesielt når man ikke er hjemme der man kjenner til de fleste produktene og vet at alt er pasteurisert så lenge det ikke står annet på forpakningen. I Italia er det ikke helt sånn, merkingen er ikke like bra. Så litt paranoid over melkeproduktene, skinke etc.. hva er lufttørket og hva er ikke.. pluss annet, tenker hele tiden på at jeg spiser noe jeg ikke bør.

Men nå er vi hjemme igjen så da føles det lettere med maten :)

Jeg er fortsatt ikke kvalm, men visse dager er jeg veldig trøtt og har ingen energi. Og når jeg blir sulten så blir jeg veeeeldig sulten og må ha mat nå nå nå, blir akutt sulten og kan absolutt ikke vente med å spise!

Men det som forundrer meg mest er dette med magen, og at den har vokst såpass. På kvelden står den rett ut som en ballong og jeg ser ut som jeg er 4 måneder på vei! Lurer på om det kan ha noe med alderen å gjøre.. for de to andre gangene når jeg har vært gravid, 21 år og 27 år så merket jeg absolutt ingenting på kroppen. Den andre gangen har det sikkert å gjøre med at det ble en spontanabort og at embryot hadde sluttet å utvikle seg ganske tidlig. Så jeg tenker at det bare er positivt at den vokser allerede, at det er et bra tegn :)

Om en og en halv uke så skal jeg til første besøket hos barnmorskan som det heter her i sverige.. vet ikke helt hva man gjør på det møtet, men tror det er blodprøve for å sjekke at man ikke har noe virus i kroppen eller urinveisinfeksjon eller sånn og litt info om hva som kommer til å skje framover. M kommer ikke til å kunne være med for han skal på utdrikningslag den helgen.. his loss!

Vi fortalte det forresten til M sine søsken på mandag. De ble glade :) og så har jeg sluttet helt med Lutinus tablettene, veldig deilig å slippe alt griset hver dag! Trappet ned den uken vi var i Italia, gikk fra to om dagen til kun en på kvelden. Og nå altså ingen i 5 dager. Samme symptom som store pupper og trøtt er tilstede.

Men nå er det langhelg, 6:e juni og fridag i morgen og på fredag tar jeg ferie. Så blir en skikkelig langhelg som vi skal være ute på nye hytta som nå nesten er helt ferdig :) Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar