onsdag 9. oktober 2013

3 måneder igjen til termin

I dag er det akkurat 3 måneder igjen til termin :) En helg evighet, men samtidig ikke.

Begynte å tenke på i går at bloggen heter ivf-reisen, men greia er jo den at jeg først begynte å blogge når jeg endelig var blitt gravid! det var først da jeg kom på at jeg hadde lyst til å skrive ned alt som skjer under graviditeten og ha det på et sted som jeg alltid kan gå tilbake til.

Som sagt, kanskje på tide å få skrevet ned litt om ivf-perioden også før detaljene glemmes bort. Dessverre så er det nok mye jeg allerede har glemt av detaljer som hvilke medisiner jeg tok, hvor mange egg det ble for hver gang, hvor mange egg som ble hentet ut og til slutt hvor mange egg som ble befruktet. Men noe husker jeg iaf, og sammen med papirene vi fikk for hver gang så kanskje jeg skal klare å rekonstruere en del. Det jeg husker best er at det var veldig slitsomt mens det pågikk, mest av alt usikkerheten, men når jeg tenker på det nå så synes jeg at vi tross alt har vært veldig heldige og at det ikke var en så forferdelig opplevelse for oss. Vi behøvde jo tross alt ikke holde på et år en gang før vi til slutt ble gravide og er der vi er i dag, med en 27 ukers baby på vei.Vi slapp å gå gjennom det å først bli gravide for deretter å oppleve skuffelsen med en tidlig spontanabort. Samtidig så var jeg gjennom 4 behandlinger fra september til april, så perioden var veldig intensiv og det er veldig mange følelser som er i sving i den perioden som gjør det tøft.

Skal som sagt prøve å komme tilbake til litt flere detaljer i et senere innlegg når jeg har litt bedre tid til å skrive.

Forresten, var jo på gravidpilates i går. Vet ikke helt hva jeg synes - etter første gang så er følelsen langt fra den herlige følelsen jeg har hatt etter hver vanngymmnastikk. Da går jeg derfra som et nytt menneske. Jeg synes Pilates og Yoga øvelsene er utfordrende og vanskelig å vite om de gjøres rett. Synes ofte jeg får mer vondt i ryggen enn jeg blir myk. Skulle nok vært bedre og tatt noen privattimer først så man kan få vite om man gjør alt rett og lære seg ordentlig hvordan øvelsene skal gjøres. Når man er i en gruppe så går det så fort og jeg synes ikke lærerne er så flinke til å går rundt og rette til om man gjør noe feil.

Uansett, i dag er det vanngymnastikk i gjen :) jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar