mandag 7. oktober 2013

Gravid uke 27 (26+3) - vektøkning

I den ene gravidappen jeg bruker, Babybump, så kan man legge inn blant annet vekt og midjemål for å følge utviklingen på en grafe. Den tar utgangspunkt i min høyde pluss vekt før graviditeten, og så viser den et estimat på hvor jeg bør ligge, både høyeste og laveste vekt. Ganske intressant å følge faktisk. Som man ser av bildet under så pendler jeg litt opp og ned i underkant av grafen. Jeg er litt usikker på om jeg startet på 59kg eller 60kg før jeg ble gravid, men jeg har tatt utgangspunkt i 60kg.



I følge en utregning på blimamma.se så er min anbefalte vekt i slutten av graviditeten mellom 74,9kg - 78,2kg. I uke 26 (jeg er nå i uke 26+3), så skal jeg ligge mellom 67,4 - 69 kg. I dag viste vekten min 66,3 - så ca 1 kg under, helt greit. Men det var et stort hopp bare fra torsdag i forrige uke da jeg lå på 64,9. Hmmmm, veldig mye mat i helgen tydeligvis :) Var i Trysil på hytta hos mamma og pappa så jeg var jo mer eller mindre konstant stappmett. Gikk en liten tur i fjellet på lørdag, men sikkert ikke nok til å kompensere for matinntaket. Ja, ja. Denne uken er det både Pilates og vanngymping så det regulerer vel litt helgens mums.

I dag skal jeg spise middag med noen av mine norske venninner her i Stockholm. Vi jobbet sammen tidligere og alle har enn så lenge blitt boende her. Nå har alle svenske samboere (jeg er den eneste som er gift), og to av oss har barn. Jeg er jo gravid så da er det en av oss igjen som ikke har barn. Det blir koselig. Sist vi møttes var rett før sommerferien og da jeg fortalte at jeg var gravid og S hadde ikke lenge igjen før hun skulle føde. Så i dag får vi treffe S' baby for første gang og jeg kommer til å stille med en betydelig større mage, sist syntes det jo ingenting.

Har forresten blitt mye trøttere igjen de siste dagene. Lurer på om jernverdiene mine har gått ned igjen. Må innrømme at jeg har vært litt slurvete med å ta tablettene i det siste, i tillegg til at jeg ikke har vært like flink til å spise grønn paprika og spinat. Det var jeg jo så flink med i en periode. SÅ skjerpings på det denne uken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar