tirsdag 8. oktober 2013

Gravid uke 27 - Fosterbvegelsene blir mer intensive

Siden helgen så har jeg merket at fosterbevegelsene har blitt mye mer intensive og kraftige og søndag morgen før jeg stod opp så kunne jeg tydelig kjenne en kroppsdel. Det er første gangen, kjente at hun beveget på seg og lå og sparket litt og plutselig så kjente jeg noe litt spisst og hardt, M rakk også å kjenne det før det ble borte igjen. Plutselig ble hun enda mer virkelig :)

Samtidig så har bevegelsene begynt å bli mer "flytende". Vet ikke helt hvordan jeg bedre kan beskrive det, men det er liksom ikke bare de korte intensive sparkene, men mer at jeg kan kjenne at hele henne flytter på seg eller ruller rundt eller noe. Ser det tydelig på utsiden av magen også, litt som når en hval kommer opp av vannet og synker ned igjen. Og i går kveld når jeg skulle sove og som vanlig lå med begge hendene på magen så løftet liksom hele fronten av magen seg og stakk ut ganske mye, nesten en litt ekkel følelse så jeg skvatt til litt for det kom så plutselig. Hun blir bare mer og mer virkelig for hver dag. Vil at tiden skal gå fort sånn at man får hilst på henne, samtidig som jeg vil nyte disse 3 månedene med "bare" oss, søvnen og stillheten :) Jeg gruer meg veldig til det med søvnen.. det og strekkmerker er min absolutt største skrekk i forhold til det å skaffe barn. Bagateller, jeg vet - men i mitt hode verdensproblemer.

I dag er det første gang på gravidpilates, blir spennende å se hvordan det er i forhold till vanngymnastikken. Føler i alle fall at kroppen min behøver litt tøy og bøy nå så det blir deilig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar