mandag 14. oktober 2013

Gravid uke 28 - Tungt..

Begynner å få en liten smak av at det tross alt er litt tungt å være gravid. Hittils så har jeg ikke tenkt så mye på det, men på kveldene nå så har jeg begynt å føle meg veldig urørlig og det å reise seg opp fra sofaen er nesten en lite prosess. Det hele går i ganske slow motion, ingen brå bevegelser akkurat. Føler meg nesten litt som i den tv serien som gikk på 80-tallet  "Det var en gang et menneske" :) der man ser en illustrasjon over hvordan mennesket har utviklet seg fra å gå veldig krumbøyd til å bli mer oppreist. Det er meg på kvelden!

Så i går tenkte jeg at 3 måneder igjen føles ganske lenge og at veldig mye skjer for hver uke som går. Den str. jeg er i dag kommer også til å bli en god del større regner jeg med, det skal jo bli interessant med den erfaringen. Skjønner ikke helt hvordan kroppen skal orke det ut i fra hvordan den føles nå, men alt går jo tydeligvis, jeg er jo ikka akkurat den første kvinnen som er gravid :)

Vekten i dag morges stoppet på 66,2 kg - så en nedgang på 100 gram fra forrige mandag, så egentlig uforandret på en uke m.a.o. I og med at jeg økte 1,4 kg på bare 4 dager (tors-man) for en og en halv uke siden, så virker det nesten litt som at jeg holder meg stabil en stund for deretter å ta et lite hopp. Vi får se når neste hopp kommer.

I morgen er det dags for rutinekontroll og besøk hos jordmoren. M skal med denne gangen også og så skal vi spise lunsj sammen etterpå. Har sagt at han får ta meg med ut på lunsj en gang i måneden fram til babyen kommer og det er jo bare to ganger til etter i morgen så så veldig mange ganger blir det uansett ikke. Men koselig å ha noe ekstra å se fram i mot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar