torsdag 22. august 2013

Babyutstyr - forberedelser

I morgen er jeg halvveis i svangerskapet, 20 hele uker, og har enn så lenge ikke kjøpt en eneste babydetalj. Jeg får vondt i hodet så fort jeg begynner å lese om og titte på barnevogner på nettet, synes det er grusomt kjedelig! Jeg vil bare ha en vogn som ikke veier for mye, har gode kjøreegenskaper både på vinterunderlag og sommer, er lett og legge samme og som ikke tar for mye plass i bilen. I tillegg så må den være smal nok sånn at den går inn i heisen!
Heldigvis ringte mamma i går og lurte på om vi ikke skulle ta oss en liten babyshoppingrunde neste uke når jeg er hjemme på besøk, titte på vogner blant annet :) perfekt. Og selvfølgelig herlige, myke babyklær i ull, er jo viktig siden vi får en skikkelig vinterbaby!

Tilbake til barnevogner... her jeg bor så er det mer eller mindre bare Bugaboo som gjelder.. jentene har ingen egne meninger eller smak virker det som og skal absolutt ha det alle andre har. Men er ikke den vognen ganske kjedelig? I tillegg har jeg ikke hørt så mye postivt om den, så hvorfor er den så populær? Er det virkelig så viktig å følge seneste trenden? Før noen overbeviser meg om at Bugaboo er den absolutt beste vognen på alle områder så kommer ihvertfall ikke jeg til å trille rundt på en sånn.

Alternativer jeg har tittet på er: Teutonia, Kronan, Brio, Crescent. Emmaljunga

Jeg liker jo de klassiske litt gammeldagse barnevognene, men fra mer erfarne hold så har jeg hørt at det ikke er så smart. Emmaljunga har jo en vogn som er fantastisk fin, men tydeligvis veldig upraktisk. Kronan er det noen som sier er sååååå kjedelig, mens Teutonia virker helt ok. Man får jo tips og synspunkter fra alle hold og kanter så vanskelig å holde tunga rett i munnen. Det er jo faktisk en smakssak også. Må nok bare krype til korset og begynne på en prøverunde og prøve så mange vogner som mulig.

Babyklær kommer til å bli lett, må innrømme at det klør litt i fingrene til å begynne å shoppe :)

Det var ca 1 time siden jeg skrev teksten ovenfor og nå har jeg lest litt rundt på ulike forum, og virker litt som jeg må ta tilbake min kritikk mot Buggan... det er veldig mange som har hatt/prøvd Teutonia, Emmaljunga, brio etc og som synes Buggan er uslåelig.... hmmmm, er bare så kjedelig å ha samme vogn som aaallle andre.. men det spiller jo egentlig ingen rolle, det kanskje er jeg som er snobben som vil skille meg ut ;) jeg mener, viktigst er jo som sagt brukervennligheten! Og nå har buggan kommet i en ny jeans modell, den ser ikke så verst ut kanskje. Neste steg blir å prøvekjøre og ta mål av heisen :)

Buggan Jeans.. spørsmålet er, fins det noen bra kurv under? Det må jeg ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar