onsdag 7. august 2013

Gravid 17+5 og 4Kg opp

Fire og en halv måned gravid og jeg føler det som at jeg er i 8. måneden! Må si at størrelsen på magen har tatt veldig fart og nå er den merkbart stor. Det føles som at innsiden er et nummer for stor for utsiden og jeg blir veldig fort mett når jeg spiser. I går var vi og spiste min favorittpizza og jeg ble så skuffa når jeg innså etter 1/3 at jeg var stappmett! Jeg ville jo spise så mye mer, for det var så godt :) Men magen var virkelig helt sprengt, så da var det bare å slenge over resten til en overlykkelig M.

Når jeg veide meg i dag morges så stoppet vekten på 62,8 kg. Det vil si at jeg har gått opp nesten 4 kg siden begynnelsen på graviditeten. Når jeg leser om det så er det tydeligvis normalt at man til nå har gått opp 4-6 kg, i så fall ligger jeg helt ok til. Får prøve å tenke på kostholdet og passe på å røre på meg så jeg holder meg til de 0,5 kg pr/uke som er "normalen" heretter. Men dette er jo selvfølgelig individuelt. I det store og hele er det viktigste at kostholdet er sunt for at det er bra for babyen og kroppen, pluss at man rører litt på seg for å holde seg sterk fram til fødselen.
Når jeg pratet med mamma så fortalte hun at hun hadde gått opp over 20 kg, tror det var mellom 20-25 i begge graviditetene. Jisses, får jo håpe at ikke alt er genetisk!

I dag skal jeg spille tennis for første gang siden før ferien og med betydelig større mage, blir spennende å se hvordan det går.. i tillegg så er jeg så utrolig trøtt i dag, det er virkelig døden - jeg har skikkelig probemer med å holde meg våken på jobb, nesten så jeg vurderer å dra hjem. Det er veldig vanskelig å være alert og effektiv på jobben sin under en graviditet, det er ihvertfall min mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar