torsdag 15. august 2013

Gravid uke 19 (18+6) Trene

I går spilte jeg som sagt tennis, og det gikk faktisk helt fint. Jeg løp ikke like mye som jeg pleier og forsøkte å unngå alt for brå bevegelser. Jeg kjente etter hvordan kroppen følte det hele tiden, men presset meg litt ekstra i visse situasjoner og fant ut at det gikk helt fint! Man behøver altså ikke være alt for redd for å presse kroppen litt selv om det gjør vondt her og der. Jeg har ikke noe mer vondt i dag enn i går og det tar jeg som et positivt tegn.

Jeg tror det er lett at man som gravid plutselig blir litt ekstra puslete og bruker graviditeten som en unnskyldning for at man ikke kan gjøre ditt og datt og må jobbe 50% etc. Sier ikke at det er sånn for alle, det fins selvfølgelig dem som har mer plager enn andre og som også har en mer fysisk krevende jobb. Og det er sikkert stor forskjell på å være i 4. måneden og i 8. månaden, så jeg får komme tilbake til temaet om noen måneder så får vi se hvordan kroppen min har det da :)

Har forresten begynt å kjenne at lille tulla beveger seg rundt inne i magen. Det er vanskelig å først forstå at det virkelig er det det er og ikke bare luft, for jeg må innrømme at det føles ganske likt.. men nå kommer det såpass mange ganger om dagen og så mye luft har jeg ikke i magen. Oftest følges ikke bevegelsene i magen av at jeg har behov av å slippe ut noe heller :) Alle beskriver det som at man har en sommerfugl eller fisk i magen, men jeg synes nesten det er mer som den følelsen man får når man har leamus på øyet eller i en annen kroppsdel. Det er veldig koselig når man forstår hva bevegelsene i magen er, et av de store privilegiene ved å være kvinne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar