fredag 16. august 2013

Gravid uke 19 - Barnmorskakontroll

I dag startet dagen med en rutinekontroll hos barnmorskan. Hun kjente på magen for å kontrollere veksten på livmoren - den hadde vokst fint, jeg fikk høre på hjertelyden til lilljenta - det hørtes bra ut og så tok hun en blodprøve og da viste det seg at jeg har enda dårligere jernverdier enn sist. Og jeg som har vært så flink å ta jerntablettene mine og Aco Gravid som hun anbefalte sist.. Så nå skal jeg bytte merke og ta 4 jerntabletter om dagen i stedenfor 2 tabletter, 1 Niferex og 1 Aco gravid. I tillegg skal jeg ta en shot Blutsaft hver morgen. Er tydeligvis i en fase nå hvor babyen tapper en for enda mer energi så da er det bra å ha alle verdier på plass.

Vi vurderer å dra på en langreise i midten av oktober, da er jeg i uke 27 og spurte barnmorskan i dag om det var ok, eller kanskje ikke så smart.. hun sa at det ikke var noe problem. Så det er bra å vite iaf. Det man skal tenke på er å ha støttestrømper, drikke mye vann og røre på seg ofte, egentlig de vanlige rådene man får når man flyr langt, gravid eller ikke :) så da får vi se om ikke vi går igang og planlegger en liten ferietur i oktober, det hadde vært veldig deilig!

Her er dagens bilde fra gravidappen, ser trangt ut gitt :)





Ny tid booket hos barnmorskan den 17. sep.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar