mandag 12. august 2013

Gravid uke 19 (18+3) ULTRALYD

Herregud, nå er dagen her - og til og med bare to timer bort! Håper håper håper alt ser normalt ut, ble litt nervøs nå merker jeg.

Og er vi heldige så får vi vite hvilket kjønn det er, gutt eller jente :) jeg tror jente... får se snart om jeg har rett eller feil.
Vi skal ut og spise etterpå, føles ut som at vi da har en del å fordøye og prate om. Og da kan vi jo for fullt virkelig begynne å prate om navn :) og alt annet som vi ikke har tillatt oss selv å planlegge enda, som hvilken vogn man skal kjøpe, seng og så videre. Har fått en liste av en venninne der hun har summert hva hun syntes var praktisk å ha i begynnelsen, bra liste! Er jo ikke så lett første gangen å vite det.

Ellers så har hevelsen i føttene gått ned. Det var borte lørdag morgen. Passet på å ligge med bena høyt i sofaen på fredagskvelden og lå med puter under bena når jeg sov. Enten så hjalp det, eller så var det en naturlig prosess at det hadde forsvunnet uansett. Kanskje det var noe jeg spiste i forrige uke som kroppen reagerte på.. eller sp var det bare en sånn dag, en hovne ankler dag. Merker jo at det kan svinge ganske raskt.

Når jeg smset med mamma i helgen så sa jeg at nå hadde virkelig magen min blitt stor og at den har tatt fart og da ville hun at jeg skulle mmse et bilde.. så det gjorde jeg.. men hun syntes ikke den var blitt så stor og trodde den skulle være mye større ut i fra det jeg sa. Og jeg som synes den er blitt enorm, hahhaa! Forresten så fikk jeg spørsmålet to ganger på fredag om jeg var gravid og en gang i dag så da har det iaf begynt å synes at det er en graviditet som gjelder og ikke bare at jeg er litt rundere om magen etter ferien.. det er jo tross alt et litt skummelt stpørsmål å stille :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar