mandag 26. august 2013

Uke 21 - Halvveis i graviditeten!

Nå har jeg faktisk gått gravid flere dager enn det jeg har igjen av graviditeten, i alle fall om man regner på termindatoen.. og så vet man jo ikke hvor mange dager man evt. går over.

Synes str. på magen har holdt seg ganske konstant de siste ukene, og det var jo det barnmorskan sa også, at den nå kommer til å vokse litt ujevnt. Visse perioder kan det virke som den ikke vokser noenting, mens plutselig er den inne i en vokseperiode igjen. Om man leser om perioden nå framover så er det tydeligvis vanlig at man går opp ca. 0,5 kg/uka. Har ikke veid meg på noen dager så vet ikke helt hvor jeg ligger nå.

Godtegris:
Jeg føler meg som en ordentlig godtegris om dagen, nesten så jeg synes at jeg begynner å få et litt for bra (og ikke positivt ment) forhold til sukkerholdige saker, søtt er gøtt! Fredag kveld momset jeg en halv stor nystekt baguette med jorbærsyltetøy og et glass, eller to, iskald melk til... Såååå godt! Jeg kan leve på baguette, love it. På lørdag ble det nystekte rundstykker med peanøttsmør på en og jordærsyltetøy på en annen... hmmmm, kan jo ikke fortsette sånn. I tillegg ble det litt av det samme til lunsj :) Nå fikk jeg veldig lyst på baguette!

I dag skal vi spise kantarelltoast til forrett og kräftor til middag, nam nam. Og om to dager drar jeg hjem til Norge og da skal jeg ønske meg enten lammefrikasse eller fårikål av mamma.

Blir full babyfokus denne helgen, det gleder jeg meg faktisk til - å begynne å forberede meg litt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar