onsdag 14. august 2013

Gravid uke 19, Bekkenløsning og andre gravidplager

Den siste uken føles det ut som at de fysiske plagene har kommet for fullt. Fra å føle meg ganske pigg og i fin form hele sommeren så har jeg nå fått problemer med å gå, spesielt om jeg går litt lengre distanser.

I går hadde jeg en dag med veldig mye, ufrivillig, gåing. Det hele begynte med at bilen vår nektet å starte etter vi hadde vært på ultralyden sent mandag kveld, så den fikk vi sette igjen og ta taxi fram og tilbake. Når vi kom hjem så hadde heisen stoppet så da var det bare å traske opp fem etasjer med all bagasje fra vi var på hytta i helgen.

I går morges måtte jeg derfor ordne med verksted og bilberging før jeg dro hjemmefra, deretter gå og levere hunden på dagis for så å gå dit bilen sto for å vente på bergingsbilen. Turen tok ca 45 min alt i alt. Så var det å sitte og vente på berginsbilen i en time og når han var klar så var det å gå til jobben, tok ca 30 min.

Når jeg var ferdig på jobben så måtte jeg gå til dagis for å hente hunden og på vei hjem fra dagis så sa venstre beinet mitt helt stopp og takk for seg.. visste til slutt ikke helt hvordan jeg skulle klare å komme meg hjem, hvert steg var en pine. Har vondt i hofteleddet sånn at det til slutt blir vanskelig å dra til seg benet pluss bak venstre kneet. I tillegg så sto fortsatt heisen bom stille så da var det bare å traske opp 5 etasjer igjen med alle matposer.

Jeg merker bekkenløsningen som sagt mest på venstre side, har liksom vondt på siden av skambeinet og nedover helt til undersiden. Det gjør mest vondt når jeg reiser meg opp etter å ha sittet stille pluss når jeg står opp av sengen. Det blir bedre når jeg får rørt på meg litt.

I dag har jeg vært hos kiropraktoren, får se om det hjelper. Planen er også å spille tennis etter jobben, kanskje ikke så smart, men jeg har jo lyst til å røre på meg og tennis er gøy! Får se hvordan kroppen er i morgen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar