tirsdag 27. august 2013

Gravid uke 21 - fosterbevegelsene intensiveres

Som jeg har skrevet tidligere så varierer sparkene fra lillen litt fra dag dag, jeg kjenner bevegelser hver dag, men visse dager er det mer enn andre. Og i går var den mest intense hittils. Og de kom når jeg hadde lagt meg og lå litt sånn mellom søvn og våkentilstand og holdt hånden på magen, så i dag hadde jeg nesten glemt det og når jeg kom på det så var det nesten så jeg trodde at jeg hadde drømt.

I går kveld begynte jeg å kjenne meg forkjølet så formen var ikke helt på topp så jeg bestemte meg for å legge meg ganske tidlig. Vi skulle jo ha krepsekveld i går med kantalrelltoast til forret... kantarelltoasten ble bra, men når jeg åpnet krepsepakken så luktet den ikke spesielt godt, så den var det bare å kaste! Så isteden fikk M dra å kjøpe sushi. I tillegg fikk jeg så innmari lyst på muffins i går så jeg bestemte meg for å lage sitron og kokosmuffins.. var veldig fornøyd og sa til M at det som er så bra med muffins er at det er så lett å lage.. ble ganske skuffa når de ikke ble noe gode  :(
Eksperimenterte litt med to ulike oppskrifter og den ene hadde youghurt i oppskriften, så jeg tenkte at det gjør sikkert muffinsen enda litt saftigere.... Og det var det som ødela hele smaken. De ble altfor syrlige og den gode sitron og kokossmaken forsvant. Så det var den matkvelden, ingen kreps og ingen muffins! Nytt muffinsforsøk i kveld :) Og da uten youghurt!

Uansett, iom at jeg ikke var helt i form i går så la jeg meg i 22-tiden og sånn i halvsøvne så begynte lillen å leke verste sirkusartisten inne i magen. Jeg visste at M var ute og luftet hunden og flyttet bilen og tenkte at han måtte forte seg hjem igjen for nå gikk han jo glipp av all moroa! Det var virkelig noen skikkelige spark, de mest tydelige hittils. Håper de kommer i kveld også :) Jeg lengter etter hver eneste lille bevegelse fra den lille jenta vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar