fredag 27. september 2013

Gravid uke 25 + 0 - Gravidtrening fortsetter

Denne uken så har jeg trent både vanngymnastikk og tennis. Vanngymnastikken overrasket meg positivt, syntes det var en fantastisk treningsform som gravid og jeg følte meg mye mykere og sterkere i kroppen dagen etter. Det var en ganske liten og intim svømmehall., det var bra temperatur i rommet og veldig deilig i vannet, ikke det kuldesjokket som det vanligvis er i "vanlige" svømmehaller. Så selv om det kanskje ikke føltes ut som verste treningspasset, så fikk man enda rørt på seg og på slutten gjort litt stretching og relaxøvelser i deilige omgivelser. Så det kan jeg absolutt anbefale! Den her runden er på fem ganger, men jeg skal absolutt gå en runde til. Neste uke begynner gravidpilatesen også, blir spennende å se hvordan den er for jeg har prøvd pilates tidligere når jeg ikke var gravid og falt ikke helt for det da.

Og så tennisen da. Nå har jeg ikke spilt siden i sommer, foruten når jeg var med når M trenet serv en gang her for noen uker siden, men da løp jeg ikke så mye pluss at da var fortsatt ikke magen så stor. Uansett, etter at kroppen var blitt myket opp av vanngymnastikken på onsdag så ble den desto mer ødelagt av tennisen i går føles det ut som. Jeg fikk veldig mange kynninger under treningen og det gjorde vondt i både rygg og bekken ved for brå bevegelser. I natt våknet jeg også noen ganger av at det gjorde vondt i bekkenet på venstre side når jeg skulle snu meg i sengen. Litt synd, for det var veldig morsomt å spille igjen.

Fikk forresten spørsmål i går om hvor mange måneder jeg er på vei, og jeg har tenkt hele tiden at jeg er i 5.måneden, men når jeg tenkte over det senere på kvelden så kom jeg på at jeg faktisk er i 6. måneden! om en og en halv uke så er det ganske eksakt 3 måneder igjen til due date. Da føles det litt mer ok at magen er så stor.. for jeg sa faktisk til M i går at herregud så stor magen min er til å være i 5. måneden... men det var før jeg innså at jeg er en måned feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar