torsdag 5. september 2013

Uke 22 - Kynninger

Jeg har jo vært forkjølet siden forrige onsdag, i en uke nå, og begynte å hoste ganske mye i helgen. Tidligere har jeg hatt kynninger, 2-3 om dagen, men ikke visst at det var det det var før kusinen min pratet om det i forrige uke. Uansett, så har de trappet opp i antallet som kommer hver dag de siste dagene og mandag kveld toppet det seg med sikkert minst 5 i timen på kvelden. Har lest at det er veldig vanlig og som regel helt ufarlig, men følte at jeg gjerne ville prate med jordmora siden det ble så mye mer intenst fra dag til dag. Har jo ikke akkurat mast på henne noe tidligere så dette var første gangen.

I alle fall, i dag var jeg inne og leverte en urinprøve sånn at de kan sjekke om jeg har en urinveisinfeksjon for det kan tydeligvis framkalle kynnere. Nå har jeg aldri hatt UI tidligere så vet jo ikke hvordan det føles, men av det jeg har hørt av venninner som har hatt det så gjør det ganske vondt. Og jeg har absolutt ikke hatt noe vondt og ikke svir det når jeg er på do heller så jeg tror egentlig ikke at det er det. Men da får jeg ihvertfall sjekket det. Skal få svar på mandag. Tenker at det evt. kan ha noe med at jeg har hostet ganske mye i det siste og egentlig verst de dagene det også var en økning i kynnerne, apropo forkjølelsen som jeg begynte å skrive om i dette innlegget.

Sparkene og bevegelsene till lilljenta har intensifisert de også, de kommer veldig mye oftere nå - spesielt på kvelden når jeg sitter stille, ligger i sofaen eller har lagt meg i sengen så er hun ekstremt aktiv. Det har gått veldig fort fra de første bittesmå bevegelsene til de som er nå må jeg si.

I morgen er jeg 22 hele uker og da er alle proporsjonene til babyen som de skal, nå skal hun "bare" vokse seg større og legge på seg. Hun er nå ca. 30 cm lang og 400 gram. Vår lille jente :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar