onsdag 4. september 2013

Gravid uke 22 - Barnevogn

De siste dagene så har jeg vært hjemme hos mamma og pappa på besøk, var hjemme fra onsdag til søndag så fikk en skikkelig langhelg :) superkoselig! eneste minuset var at jeg selvfølgelig klarte å bli forkjølet så var ikke i form på hele helgen.. ikke like morsomt når jeg hadde masse planer og skulle dra rundt og titte på vogner sammen med mamma. Men vi fikk det til da, og nå har vi kjøpt vogn, Jippi! Så er det ute av verden :)

Barnevogn:
Det som er mest forstyrrende i prosessen med å kjøpe barnevogn er nesten alle gode tips og råd man får fra alle med erfaring.. samtidig så vil man jo ha andres meninger på som er bra/dårlig og hva som er viktig å tenke på, men det som også er viktig er å ha tenkt gjennom hva som er viktig for sine egne behov. For meg var det blant annet at den ikke kunne være for stor for å få plass i heisen, skulle være lett å legge sammen, ha en stor kurv under, ikke være for lav. Utseendet fikk komme litt lengre ned på listen, selvom jeg merket at når det kom til stykket og jeg stod der så hadde jeg vanskelig for å gi slipp på de jeg syntes var finere enn dem som var praktiske. Men, etter å ha fått tenkt på det en dag så endte jeg opp med å gå for det praktiske. Og enn så lenge så er jeg veldig fornøyd, selvom jeg selvfølgelig ikke har begynt å bruke den enda. Den står hjemme hos mamma og pappa og der blir den nok en stund. I alle fall, jeg endte opp med en Brio Smile! Åh, den kommer til å bli så bra, jeg kjenner på meg!

Den absolutte fordelen med den i forhold til de andre jeg tittet på som Buggaboo og Emmaljunga er at den er mye høyere. Babyen kommer mye høyere opp i både liggedelen og sportsdelen. Med de to andre merkene så føltes det ut som jeg gikk og trillet på en lekebarnevogn, de var jo så utrolig lave. Og det virket veldig rart med tanke på min høyde. Nei, da var Brion så mye bedre. I tillegg har den 4 hjul (lufthjul som tydeligvis er viktig for best mulige kjøreegenskaper i følge venninna mi trebarnsmamman som har testet det meste), de to foran er svingbare samt litt større enn de vanligvis er - som er bra for vinteren, den blir bare 28 cm høy når man legger den sammen så den er den modellen jeg har tittet på som absolutt har vært mest kompakt, den har en fantastisk stor kurv, sportmodellen kan kan snus - dvs at man kan velge om man vil gå med barnet mot seg eller fra seg. Jeg skal også kjøpe til et bilsete som man enkelt kan klikke på vognen, og som dessuten har fått best i test så det føles trygt. Alt i alt så føler jeg at det eneste jeg har kompromisset på når det gjelder Brio Smilen er utseendet. Den ser ikke like fancy ut som mange av de andre vognene, men må innrømme at jeg liker den mer og mer også utseendemessig og gleder meg veldig til å begynne å bruke den :) Jeg kjøpte forresten hardliften i brunt og sportdelen i svart. Og så glemte jeg jo nesten det beste, vognen var på tilbud!




Kjøpte litt andre smågreier også, gjelder å passe på når man går rundt med mamma for hun synes det er så koselig å fikse til lille babyen, må si at jeg har verdens beste mamma! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten.. noen ganger lurer jeg på hvordan jeg skal klare å bli en like bra forelder, jeg mangler definitivt mammas tålmodighet. Så det ble litt ullundertøy, en kosebamse, amme BH, saueskinn som babyen ska ligge på i sengen og vognen etc. Alt i alt en bra shoppinghelg uten å gå helt bananas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar