onsdag 8. mai 2013

Graviditetsuke 4+5

I går var en ganske rolig dag, fikk ikke noe mer farget utflod og bare noen få svake kramper i magen. Fortsatt relativt kveldstrøtt, men ikke så farlig.

Har begynt å blø litt neseblod når jeg snyter meg og er generelt litt mer tett i nesen. Har som sagt hele tiden tenkt at trøttheten og den tette/rennende nesten skyldes all pollen som eksploderer om dagen, men det kanskje også til og med skyldes graviditeten. Leste at det er vanligere mer mer følsomme slimhinner og lettere neseblog når man er gravid, men ærlig talt, får man sånne symptomer allerede så tidlig?

Det tydeligste graviditetstegnet må jeg si er at puppene har vokst. De er ikke veldig ømme, bare litt, men har hovnet opp litt. De er mest hovne på morgenen når jeg våkner og så er det som at de normaliserer seg litt mer i løpet av dagen. Så når jeg legger meg på kvelden så er de nesten normale igjen..

I dag er det akkurat 4 uker igjen til vår første UL, og da får vi forhåpentligvis se et hjerte, eller to, som banker :) vi tuller og prater om "tvillingene" allerede, selvom det tydeligvis bare er 2-3 % sjanse for at det blir det når man setter inn to embryo.. men vi tillater oss å håpe.

Spurte M om han hadde tenkt på seg selv som pappa M enda. Han svarte at det tør han ikke enda! Han tør ikke å tillate seg å tenke på det for han er så redd for skuffelsen om det ikke går som vi ønsker.. Han synes nesten det er mer ulidelig å gå og vente enn meg så han forsøker å tenke på det så lite som mulig. Og da er han den optimistiske av oss, han tror alltid at alt går bra :) Han vil dette så mye og jeg må innrømme at jeg flere ganger har sagt at han kanskje skal finne seg noen annen som kan gi han et barn.. man føler seg jo ganske mislykket.. og da har vi ikke engang fått bekreftet at det er noe feil på noen av oss, men det er vel sånn, at kvinnen tar på seg skylden og føler seg mislykket som ikke kan bære fram et barn.

I morgen er det Kristi Himmelsfart og da skal vi ut på hytta og jobbe litt. Skal male alle kjøkkenlukene, det går framover der ute og jeg tror at når vi kommer ut i morgen så har de kommet veldig langt med begge badene, det blir spennende! Og så får vi noe annet å tenke på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar